Co skłoniło firmę Henkel i markę Gliss do zaangażowania się w profilaktykę raka piersi poprzez projekt Różowy Patrol?
Społeczna odpowiedzialność to fundament działań Henkla. Z marką Gliss od lat wspieramy kobiety, również w zakresie zdrowia. Rak piersi to jeden z najczęściej diagnozowanych nowotworów, a profilaktyka, jak mammografia, odgrywa kluczową rolę w jego wczesnym wykryciu. Wczesne rozpoznanie to nawet 95 proc. szans na wyleczenie.* Dlatego chcemy zwiększyć świadomość kobiet i zmotywować je do regularnych badań, zwłaszcza w Polsce, gdzie udział w programach przesiewowych wynosi poniżej 30 proc. Poprzez Różowy Patrol powered by Gliss dążymy do zmiany tej sytuacji.
Jakie działania stanowią podstawę Różowego Patrolu? Jak docieracie do kobiet?
W ramach Różowych Patroli ambasadorki edukują i zachęcają kobiety z całego kraju do samobadania oraz regularnej diagnostyki. Tworzymy wspólnotę, która daje kobietom poczucie przynależności i siły, która motywuje do działania na rzecz siebie i swojego zdrowia. Działamy na coraz większą skalę – obecnie w Polsce funkcjonuje ponad 60 Różowych Patroli i działa ponad 300 ambasadorek. Coraz więcej Polek ma szansę na wczesne wykrycie nowotworów piersi. A my aktywnie wspieramy tę inicjatywę. Potrzeba działań jest znacznie większa, co znajduje swoje odzwierciedlenie w intensywnym rozwoju projektu. Od października 2023 do czerwca 2024 uruchomiliśmy 26 nowych klubów, przeszkolonych zostało ponad 178 ambasadorek, co pozwoliło na dotarcie do około 10 000 osób.
Co chciałaby pani przekazać kobietom, które wciąż wahają się przed regularnymi badaniami?
Zachęcam, by traktować badania jako szansę na zdrowe życie. Strach przed diagnozą bywa paraliżujący, ale regularna diagnostyka daje poczucie kontroli nad zdrowiem. Warto pamiętać, że wykrycie choroby we wczesnym stadium to ogromne szanse na całkowite wyleczenie. Ważna jest także wspólnota nasza inicjatywa tworzy przestrzeń wsparcia emocjonalnego i zdrowotnego. Kobiety mogą liczyć na pomoc i doświadczenie ambasadorek, które same mają podobne historie. Jesteśmy po to, by słuchać, wspierać i przypominać, że siła tkwi we wspólnocie. Mam nadzieję, że te słowa zmotywują kobiety, by zadbały o swoje zdrowie – każda z nas na to zasługuje.
*Agencja Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji, 2021 r.
Rozmawiała: Aleksandra Gawlas-Wilińska, Dyrektorka marketingu działu Henkel Consumer Brands firmy Henkel Polska, certyfikowana Ambasadorka Różowego Patrolu, wykłada w Szkole Głównej Handlowej na studiach podyplomowych i jest wiceprezeską Polskiej Organizacji Reklamodawców.
Całą publikację w formacie PDF mogą Państwo pobrać tutaj.