Kiedy nie można skorzystać z teleporady?
Korzystanie z teleporady nie jest wskazane, gdy dotyczy dziecka poniżej lat 6 (za wyjątkiem wizyty kontrolnej, gdy taka forma konsultacji jest ustalona z lekarzem), jeśli stan zdrowia pacjenta w związku z chorobą przewlekłą uległ zmianie, szczególnie pogorszeniu, jeżeli istnieje podejrzenie, że pacjent może mieć nowotwór lub jeśli jest to pierwsza wizyta po złożeniu deklaracji wyboru.
Ponadto, jeżeli pojawiły się nowe objawy lub pacjent czuje, że stan zdrowia uległ pogorszeniu, powinien zarejestrować się na wizycie w przychodni. Jeżeli w takiej sytuacji pacjent zarejestrował się na teleporadę, najprawdopodobniej po zebraniu wywiadu zostanie poproszony o zgłoszenie się na wizytę w gabinecie.
Pacjent nie powinien się także umawiać na teleporadę, jeśli ma zaplanowane szczepienie lub badanie bilansowe - w takiej sytuacji wizyta w przychodni jest konieczna.
Wizyta domowa - kiedy można z niej skorzystać?
Wizyty domowe przewidziane są dla pacjentów przewlekle leżących i nieopuszczających domu lub w innych, uzasadnionych medycznie przypadkach. Decyzję o przeprowadzeniu wizyty domowej każdorazowo podejmuje lekarz.
Wizyty domowe w ramach POZ są zaplanowane i odbywają się zgodnie z harmonogramem, który ustala przychodnia. Na ogół nie ma możliwości, aby wizyta odbywała się w tym samym dniu, w którym dokonano zgłoszenia. Na temat zasad zgłaszania wizyt domowych dowiedzieć się można podczas wypełniania deklaracji do przychodni.
Więcej informacji na temat teleporad oraz wizyt domowych - jak się do nich przygotować i o czym warto pamiętać - znaleźć można w Nawigatorze Pacjenta.
Źródło: Nawigator Pacjenta | rpp.gov.pl